Úvod

Typy proměnných hvězd se snaží postihnout novými, avšak ne příliš podrobnými informacemi každý z dnes známých typů proměnnosti. O některých nově definovaných typech není známo příliš informací a tak je nutno procházet rozsáhlými odbornými články a syntetizovat informace v nich uvedené do jednolitého celku. Takto na tom jsou i hvězdy typu BL Boo, jejichž kompletní charakteristiku jsem zpracoval.

Vycházel jsem z knihy Cuno Hoffmeistera Veranderliche Sterne, kterou už však bohužel nemám zapůjčenou. Dalším důležitým zdrojem byl, ač pouze orientační, popis typů proměnných hvězd přiložený k elektronické verzi GCVS s namelisty 62 až 74. I originální práce však představují poměrně cenný zdroj informací, jen je nutno prokousat se spoustou nezajímavých informací. Dalšími zdroji byly povětšinou krátké články uveřejněné ve věstníku sekce B.R.N.O. České Astronomické Společnosti Perseus a Cirkulář skupiny MEDÚZA. Detailní bibliografické údaje jsem shrnul v souboru bibludaj.txt.

A teď malý disclaimer: Autor nenese žádnou zodpovědnost za správnost zde uvedených informací. Je možno přejímat jakékoliv údaje, obrázky či texty, ale upozorněte prosím autora na to, že se tak stalo. Pokud shledáte jakýkoliv nedostatek, chybnou informaci, či vlastníte-li informace, jež by mohli toto dílko povznést, kontaktujte autora na adrese pejcha@email.cz.